7249 Sayılı Avukatlık Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair 28 maddeden oluşan kanun 15 Temmuz 2020 Çarşamba tarihli 31186 sayılı Resmi Gazete’de yayınlandı.

Stajyer avukatları, avukatları, baroları ve Türkiye Barolar Birliği uygulamalarını yakından ilgilendirecek yeni düzenlemeler aşağıdaki gibidir;

  1. Stajyer avukatlar bir yıllık staj sürelerinin ikinci altı ayını en az beş yıl kıdemi olan ve staj yaptığı baroya kayıtlı bir avukat yanında yapacaktır. Bilindiği üzere 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 15.maddesine göre avukatlık stajı bir yıldır. Stajın bu kısmında yer alan hükümler uyarınca ilk altı ayı mahkemelerde ve kalan altı ayı da en az beş yıl kıdemi olan (bu beş yıllık kıdem hesabına Kanunun 4 üncü maddesinde yazılı hizmette geçen süreler de dahildir.) bir avukat yanında yapılır. 1136 sayılı Kanunun 15 inci maddesinin birinci fıkrasına, “dahildir.)” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve staj yaptığı baroya kayıtlı” ibaresi eklenmiştir.
  2. Stajyer avukatlar staj yapacakları baroyu kendileri belirleyecek olup bir dilekçe ile başvurmaları yeterlidir. Bilindiği üzere 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 16.maddesine göre 3 üncü maddenin (a), (b) ve (f) bentlerinde yazılı koşulları taşıyan ve Hukuk Mesleklerine Giriş Sınavında başarılı olanlardan, stajyer olarak sürekli staj yapmalarına engel işleri ve 5 inci maddede yazılı engelleri bulunmayanlar, staj yapacakları yer barosuna bir dilekçe ile başvururlar. 1136 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yer barosuna” ibaresi “baroya” şeklinde değiştirilmiştir.
  3. Stajyer avukatlar staj yaptıkları baroya kayıt olmak için verdikleri dilekçeye staj yaptıkları baroya kayıtlı iki avukat tarafından düzenlenmiş tanıtma kağıdını ekleyeceklerdir. Bilindiği üzere; 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 17.maddesine göre Adayın ahlak durumu hakkında, o baroya yazılı iki avukat tarafından düzenlenmiş tanıtma kağıdı düzenlenmekte ve dilekçeye eklenmekteydi. 1136 sayılı Kanunun 17 nci maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendinde yer alan “o baroya yazılı” ibaresi “staj yaptığı baroya kayıtlı” şeklinde değiştirilmiştir.

  4. Bir avukatın ölümü veya meslekten yahut işten çıkarılması veya işten yasaklanması yahut geçici olarak iş yapamaz duruma gelmesi hallerinde, avukatın kayıtlı olduğu baro başkanı, ilgililerin yazılı istemi üzerine veya iş sahiplerinin yazılı muvafakatini almak şartiyle, işleri geçici olarak takip etmek ve yürütmek için kendi barosuna kayıtlı bir avukatı görevlendirir ve dosyaları kendisine devir ve teslim eder. Bilindiği üzere 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 42.maddesine göre yapılan bu işlemler artık 1136 sayılı Kanunun 42 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “gelmesi hallerinde,” ibaresinden sonra gelmek üzere “avukatın kayıtlı olduğu” ibaresi ve “yürütmek için” ibaresinden sonra gelmek üzere “kendi barosuna kayıtlı” ibaresi eklenmesiyle avukatın kayıtlı olduğu baro başkanı tarafından yine avukatın kendi barosuna kayıtlı başka bir avukatın geçici olarak görevlendirilmesi suretiyle gerçekleştirilecektir.

  5. Avukatlar birlikte veya avukatlık ortaklığı şeklinde çalışırken aynı baroya kayıtlı olmak zorunda olmayıp aynı ilde kurulu barolardan herhangi birine kayıt olmaları yeterlidir. Bilindiği üzere 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 44.maddesine göre Avukatlar, meslekî çalışmalarını aynı büroda birlikte veya avukatlık ortaklığı şeklinde de yürütebilirler. 1136 sayılı Kanunun 44 üncü maddesinde yer alan “aynı baroya” ibareleri “aynı ilde kurulu barolardan herhangi birine” şeklinde değiştirilmiştir.

  6. Avukatlar, mahkemelere Türkiye Barolar Birliği tarafından şekli belirlenen cübbeyle çıkmak zorundadır. Avukatlara, staj dönemi de dahil olmak üzere, baro ve Birliğin iş ve işlemleri ile mesleğin icrası kapsamında kılık ve kıyafetle ilgili herhangi bir zorunluluk getirilemez. Bilindiği üzere 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun Avukatların resmi kılığı başlıklı 49.maddesi Avukatlar, mahkemelere, Türkiye Barolar Birliğinin belirteceği resmi kılıkla çıkmak zorundadırlar şeklindeydi.1136 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi başlığı ile birlikte yukarıda belirtildiği şekilde değiştirilmiştir.

  7. “Birden fazla baronun bulunduğu illerde baro için ayrılacak yer Türkiye Barolar Birliğine tahsis edilir ve Birlik, barolara kayıtlı avukat sayısını esas alarak bu yeri barolara tahsis eder. Bilindiği üzere 1136 sayılı Kanunun 50 nci maddesine göre Her adalet dairesinde, bölgesinde bulunduğu baro için, her mahkeme salonunda ve icra dairesinde ise avukatlar için ihtiyaca yetecek nitelikte yer ayrılması zorunludur.Ayrıca her cezaevinde ve kolluk biriminde mesleğin onuruna ve önemine uygun bir görüşme yeri ayrılır. Bu yerlerin bakım ve onarımı ilgisine göre Adalet ve İçişleri Bakanlıklarınca yaptırılır. 1136 sayılı Kanunun 50 nci maddesine yukarıda belirtilen cümle eklenmiştir.
  8. Avukat yazıhaneleri ve konutları ancak mahkeme kararı ile ve kararda belirtilen olayla ilgili olarak Cumhuriyet savcısı denetiminde ve kayıtlı olunan baro temsilcisinin katılımı ile aranabilecektir. Bilindiği üzere; 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 58.maddesine göre; Avukat yazıhaneleri ve konutları ancak mahkeme kararı ile ve kararda belirtilen olayla ilgili olarak Cumhuriyet savcısı denetiminde ve baro temsilcisinin katılımı ile aranabiliyordu. 1136 sayılı Kanunun 58 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Cumhuriyet savcısı denetiminde ve” ibaresinden sonra gelmek üzere “kayıtlı olunan” ibaresi eklenmiştir.
  9. Avukatların, avukatlık veya Türkiye Barolar Birliği ya da baroların organlarındaki görevlerinden doğan veya görev sırasında işledikleri suçlar nedeniyle verilen bölge adliye mahkemesi ceza dairelerinin kararları hakkında 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 286 ncı maddesinin ikinci fıkrası uygulanmayacaktır.” Bilindiği üzere; 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 59.maddesi avukatlara ilişkin Kovuşturma izni, son soruşturmanın açılması kararı ve duruşmanın yapılacağı mahkemeleri  ve5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 286 ncı maddesinin ikinci fıkrası temyiz hükümlerini düzenlemekteydi.1136 sayılı Kanunun 59 uncu maddesine yukarıdaki fıkra eklenmiştir.
  10. Denetleme ve şikayetle ilgili meselelerde avukat, bu kanunda gösterilen meslek sırrını saklama yükümlülüğüne aykırı düşmedikçe, kayıtlı olduğu baro başkanına veya yönetim kuruluna yahut bunlar tarafından görevlendirilen üyelerden birine bilgi vermek ve istek üzerine dosyaları göndermek, dinlenmek üzere çağırıldığı hallerde baro başkanı, yönetim kurulu veya bu kurul üyelerinden birinin davetine uymak zorundadır. Birinci fıkrada yazılı zorunluğa uymayan avukat hakkında, kayıtlı olduğu baro yönetim kurulu, onbin liradan yüzbin liraya kadar para cezası verebilir. Bu ceza her davet ve isteğe uymama halinde yeniden verilebilir. Ancak, gönderilen yazıda, davet ve isteğe uymama halinde para cezası verileceğinin belirtilmiş olması şarttır. Bu para cezasına karşı, tebliğinden itibaren onbeş gün içinde, kararı veren baronun disiplin kuruluna itiraz olunabilir. Baro disiplin kurulunun kararı kesindir. Hükmedilen para cezaları, bu kanunun disiplin cezalarına ilişkin hükümlerine göre tahsil edilir ve baroya irat yazılır. 1136 sayılı Kanunun 64 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “düşmedikçe,” ve ikinci fıkrasında yer alan “avukat hakkında,” ibarelerinden sonra gelmek üzere “kayıtlı olduğu” ibareleri eklenmiş ve üçüncü fıkrasının birinci cümlesinde yer alan “baro” ibaresi “kararı veren baronun” şeklinde değiştirilmiştir.
  11. “Mesleğin ilk beş yılında baro keseneği yarı oranında alınacaktır. Bilindiği üzere 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 65.maddesine göre Baro keseneğinin yıllık miktarı, genel kurulca belirlenir ve her yılın ocak ve temmuz aylarında iki eşit taksitte ödenir. Vadesinde ödenmeyen keseneğe T.C. Merkez Bankası reeskont işlemlerinde uygulanan faiz oranında yıllık temerrüt faizi uygulanır.1136 sayılı Kanunun 65 inci maddesinin birinci fıkrasına birinci cümlesinden sonra gelmek üzere yukarıdaki cümle eklenmiştir.

  12. “Bir ilde birden fazla baronun bulunması hâlinde avukat, bunlardan istediği birinin levhasına yazılabilecektir.Bilindiği üzere 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu’nun 66.maddesine göre; Her avukat, bölgesi içinde sürekli olarak avukatlık edeceği yerin baro levhasına yazılmakla, yükümlüdür.(Bir baro levhasına yazılmış olan avukat, sürekli olmamak şartiyle, memleketin her yerinde avukatlık yapmaya yetkilidir.1136 sayılı Kanunun 66 ncı maddesinin birinci fıkrasına yukarıdaki cümle eklenmiştir.

  13. Bir avukat, levhasında yazılı bulunduğu baro bölgesi dışında sürekli olarak avukatlık eder veya disiplin cezası gerektiren bir eylemde bulunursa, bu tespiti yapan baronun yönetim kurulu tarafından bu konuda düzenlenecek tutanak, gereken işlem yapılmak üzere, avukatın levhasında yazılı olduğu baroya gönderilir.1136 sayılı Kanunun 67 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “o yer barosu” ibaresi, “bu tespiti yapan baronun” şeklinde değiştirilmiştir.

  14. Beşbinden fazla avukat bulunan illerde asgari ikibin avukatla bir baro kurulabilecektir. Bu sayıların belirlenmesinde baro levhasına kayıtlı avukatlar ile kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüslerinde görev yapan avukatlar esas alınır. Kuruluş müracaatında, kuruluş talebini içeren dilekçe ile ikibin avukatın imzasının ve bu avukatların belirlediği dört kişilik kurucular kurulunun isimlerinin yer aldığı liste Türkiye Barolar Birliğine verilir. Birlik, kuruluş işlemlerini yerine getirmek üzere kurucular kurulunu görevlendirir. Kurucular kurulu en geç altı ay içinde organ seçimlerini yapmak üzere kuruluş genel kurulunu toplar ve yeni baronun kuruluşunu tamamlayarak Birliğe bildirir. Yeni kurulan baro, seçimli ilk olağan genel kurulunu yapıncaya kadar Birlikte temsil edilmez ve seçimli ilk olağan genel kurulunu 82 nci madde hükmü uyarınca yapar. Avukat sayısının ikibinin altına düşmesi hâlinde Birlik, asgari avukat sayısının altı ay içinde sağlanmasını yazılı olarak ilgili baroya bildirir. Verilen süre içinde eksiklik giderilemezse baronun tüzel kişiliğine Birlik tarafından son verilir ve son verme kararı Birliğin resmi internet sitesinde ilan edilir. Tüzel kişiliği sona eren baroya kayıtlı avukatlar ve stajyerler ilan tarihinden itibaren onbeş gün içinde o ilde bir baro varsa o baroya, birden fazla baro varsa diledikleri baroya kaydolur ve bunların devam eden iş ve işlemleri kaydoldukları baro tarafından yürütülür. Tüzel kişiliği sona eren baronun tasfiye işlemleri son yönetim kurulu tarafından Birliğin denetim ve gözetiminde yapılır ve kalan malvarlığı Birliğe geçer.”“Aynı ilde yeni bir baronun kurulması hâlinde Türkiye Barolar Birliği, tüzel kişilik kazanma tarihini esas almak ve birden başlamak suretiyle baroları o ilin adıyla numaralandırır.” 1136 sayılı Kanunun 77 nci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümleler ve üçüncü fıkrasına yukarıdaki cümle eklenmiştir.
  15. https://www.barobirlik.org.tr/Haberler/2019-avukat-sayilari-31122019-81078 adresinde yayınlanan verilere göre 31.12.2019 tarihi itibariyle Türkiye’de 127.691 avukat bulunmaktadır. Bu verilere ve öngörülen avukat artış sayısına göre Ankarada matematiksel olarak 17.598 avukat 9 baro, İstanbul 46.052 avukat 23 baro, Antalya 4757 2 baro, İzmir 9612 5 baro kurulması teknik olarak mümkün gibi görünmektedir.
  16. 31.12.2019 İTİBARİYLE BAROLARIN AVUKAT SAYILARI

    BARO ADI ERKEK KADIN TOPLAM
    ADANA BAROSU 1.706 1.353 3.059
    ADIYAMAN BAROSU 240 106 346
    AFYONKARAHİSAR BAROSU 317 198 515
    AĞRI BAROSU 138 51 189
    AKSARAY BAROSU 177 106 283
    AMASYA BAROSU 147 114 261
    ANKARA BAROSU 9.564 8.034 17.598
    ANTALYA BAROSU 2.626 2.131 4.757
    ARDAHAN BAROSU 28 20 48
    ARTVİN BAROSU 60 51 111
    AYDIN BAROSU 694 551 1.245
    BALIKESİR BAROSU 758 507 1.265
    BARTIN BAROSU 55 58 113
    BATMAN BAROSU 313 109 422
    BİLECİK BAROSU 78 62 140
    BİNGÖL BAROSU 96 37 133
    BİTLİS BAROSU 92 41 133
    BOLU BAROSU 123 77 200
    BURDUR BAROSU 147 109 256
    BURSA BAROSU 2.171 1.586 3.757
    ÇANAKKALE BAROSU 321 239 560
    ÇANKIRI BAROSU 61 49 110
    ÇORUM BAROSU 245 172 417
    DENİZLİ BAROSU 823 537 1.360
    DİYARBAKIR BAROSU 1.036 490 1.526
    DÜZCE BAROSU 142 108 250
    EDİRNE BAROSU 282 187 469
    ELAZIĞ BAROSU 271 116 387
    ERZİNCAN BAROSU 81 72 153
    ERZURUM BAROSU 378 199 577
    ESKİŞEHİR BAROSU 647 582 1.229
    GAZİANTEP BAROSU 1.270 638 1.908
    GİRESUN BAROSU 198 155 353
    GÜMÜŞHANE BAROSU 62 27 89
    HAKKARİ BAROSU 110 15 125
    HATAY BAROSU 847 499 1.346
    IĞDIR BAROSU 63 50 113
    ISPARTA BAROSU 278 172 450
    İSTANBUL BAROSU 23.349 22.703 46.052
    İZMİR BAROSU 4.850 4.762 9.612
    K.MARAŞ BAROSU 581 297 878
    KARABÜK BAROSU 92 80 172
    KARAMAN BAROSU 99 61 160
    KARS BAROSU 97 51 148
    KASTAMONU BAROSU 134 113 247
    KAYSERİ BAROSU 1.049 760 1.809
    KIRIKKALE BAROSU 154 107 261
    KIRKLARELİ BAROSU 170 119 289
    KIRŞEHİR BAROSU 111 55 166
    KİLİS BAROSU 60 31 91
    KOCAELİ BAROSU 981 887 1.868
    KONYA BAROSU 1.600 1.080 2.680
    KÜTAHYA BAROSU 257 127 384
    MALATYA BAROSU 463 218 681
    MANİSA BAROSU 688 430 1.118
    MARDİN BAROSU 328 176 504
    MERSİN BAROSU 1.399 963 2.362
    MUĞLA BAROSU 769 758 1.527
    MUŞ BAROSU 96 46 142
    NEVŞEHİR BAROSU 138 71 209
    NİĞDE BAROSU 122 99 221
    ORDU BAROSU 295 182 477
    OSMANİYE BAROSU 275 196 471
    RİZE BAROSU 114 67 181
    SAKARYA BAROSU 483 327 810
    SAMSUN BAROSU 787 513 1.300
    SİİRT BAROSU 128 45 173
    SİNOP BAROSU 69 59 128
    SİVAS BAROSU 301 223 524
    ŞANLIURFA BAROSU 1.177 362 1.539
    ŞIRNAK BAROSU 177 31 208
    TEKİRDAĞ BAROSU 509 401 910
    TOKAT BAROSU 236 162 398
    TRABZON BAROSU 359 301 660
    TUNCELİ BAROSU 30 12 42
    UŞAK BAROSU 260 155 415
    VAN BAROSU 507 173 680
    YALOVA BAROSU 134 93 227
    YOZGAT BAROSU 153 71 224
    ZONGULDAK BAROSU 281 209 490
    TOPLAM 70.507 57.184 127.691
  17. Baro genel kurulları son rakamı çift olan yıllarda olmak kaydıyla iki yılda bir Ekim ayının ilk haftası içinde baro başkanının daveti üzerine gündemindeki maddeleri görüşmek üzere toplanacaktır. 1136 sayılı Kanunun 82 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Genel kurul” ibaresinden sonra gelmek üzere “son rakamı çift olan yıllarda olmak kaydıyla” ibaresi eklenmiştir. Geçici madde hükümleri de gözetildiğinde Baro genel kurullarının 2020 yılının Ekim ayının ilk haftası içerisinde yapılabilecektir.

  18. Seçim döneminin bitmesinden önce ayrılan baro başkanının yerine baro yönetim kurulu tarafından, kendi üyeleri arasından, kalan süreyi tamamlamak üzere baro başkanı seçilecektir. 1136 sayılı Kanunun 96 ncı maddesinin dördüncü fıkrası yukarıdaki şekilde değiştirilmiştir.

  19. Türkiye Barolar Birliğinin en yüksek organı Genel Kuruldur. Genel Kurul, baroların avukatlıkta en az on yıl kıdemi olan üyeleri arasından gizli oyla seçecekleri üçer delege ile kurulur. Görevde bulunan baro başkanları ile Türkiye Barolar Birliği Başkanlığı yapmış ve yapmakta olan avukatlar, Birlik Genel Kurulunun doğal üyesidirler, oylamalara katılma, seçme ve seçilme hakları vardır. Baro genel kurullarınca ayrıca her beşbin üye için birer delege seçilir.”Delegeler, her baronun olağan genel kurul toplantısında iki yıl için seçilirler. 1136 sayılı Kanunun 114 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ikişer” ibaresi “üçer” şeklinde ve üçüncü fıkrası yukarıdaki şekilde değiştirilmiştir.
  20. https://www.barobirlik.org.tr/Haberler/2019-avukat-sayilari-31122019-81078 adresinde yayınlanan verilere göre 31.12.2019 tarihi itibariyle Türkiye’de 127.691 avukat bulunmaktadır. Bu verilere ve öngörülen avukat artış sayısına göre Ankarada matematiksel olarak 17.598 avukat ek 3 delege, İstanbul 46.052 avukat ek 9 delege, Antalya 4757 ek 1 delege, İzmir ek 2 delege seçilmesi teknik olarak mümkün gibi görünmektedir.
  21. Birlik Genel Kurulu baro seçimlerinin yapıldığı yılın aralık ayında, Ankara’da olağan toplantısını yapar. Birlik Yönetim Kurulu doğrudan veya en az yirmibeş baronun yönetim kurullarının yazılı istemi üzerine, 117 nci maddede belirtilen görev alanıyla sınırlı olmak kaydıyla, Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırır. Ancak olağanüstü toplantıda seçim yapılamaz.” 1136 sayılı Kanunun 115 inci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
  22. Birden fazla baronun bulunduğu illerde adli yardım bürosu, baroların eşit olarak temsili esas alınarak oluşturulur. Büroda görevlendirme, o ildeki avukatlar arasında eşitlik gözetilerek yapılır. Adli yardım bürosunun oluşturulmasına ve adli yardım hizmetinin yürütülmesine ilişkin usul ve esaslar Türkiye Barolar Birliği Yönetim Kurulunca hazırlanan ve Adalet Bakanlığınca onaylanan yönetmelikte gösterilir. 1136 sayılı Kanunun 177 nci maddesine yukarıdaki fıkra eklenmiştir.
  23. Kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi teşebbüslerinde asli ve sürekli olarak avukatlık görevinde çalışanların baro levhasına yazılmaları isteklerine bağlıdır. Ancak bunlar hakkında bu Kanunun avukatlık meslekine kabul ve ruhsatname verilmesine ilişkin hükümleri aynen uygulanır. Bunlar, görevlerinin gereği olan işleri yaparken baro levhasına kayıtlı avukatların yetkileriyle haklarına sahip ve onların ödevleriyle yükümlüdürler. Baroya kaydını yaptırmayan avukat, çalıştığı yer barosuna veya o ilde birden fazla baronun bulunması hâlinde bu barolardan birine bilgi verir. 1136 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesinin birinci fıkrasının dördüncü cümlesine “yer barosuna” ibaresinden sonra gelmek üzere “veya o ilde birden fazla baronun bulunması hâlinde bu barolardan birine” ibaresi eklenmiştir.

  24. Görev sürelerine bakılmaksızın tüm barolarda baro başkanlığı, yönetim, disiplin ve denetleme kurulu üyelikleri ile Türkiye Barolar Birliği delege seçimleri 2020 yılı Ekim ayının ilk haftasında; Birlik Başkanlığı, yönetim, disiplin ve denetleme kurulu üyelikleri seçimleri ise 2020 yılı Aralık ayı içinde yapılır. 1136 sayılı Kanuna yukarıdaki geçici madde eklenmiştir.“
  25. 7/7/2004 tarihli ve 5233 sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanunun 4 üncü maddesi gereğince birden fazla baro kurulan illerde komisyona üye görevlendirilmesi, baroların eşit ve dönüşümlü temsili esas alınarak yapılır. Görevlendirmeye ilişkin usul ve esaslar Türkiye Barolar Birliği tarafından hazırlanan yönetmelikte gösterilir. 17/7/2004 tarihli ve 5233 sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasına yukarıdaki cümleler eklenmiştir.“
  26. 3/7/2005 tarihli ve 5402 sayılı Denetimli Serbestlik Hizmetleri Kanununun 16 ncı maddesi gereğince “Birden fazla baro kurulan illerde koruma kurullarına temsilci görevlendirilmesi, baroların eşit ve dönüşümlü temsili esas alınarak yapılır. Görevlendirmeye ilişkin usul ve esaslar Türkiye Barolar Birliği tarafından hazırlanan yönetmelikte gösterilir. 3/7/2005 tarihli ve 5402 sayılı Denetimli Serbestlik Hizmetleri Kanununun 16 ncı maddesinin birinci fıkrasına yukarıdaki cümleler eklenmiştir.
  27. 11/3/2010 tarihli ve 5957 sayılı Sebze ve Meyveler ile Yeterli Arz ve Talep Derinliği Bulunan Diğer Malların Ticaretinin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun 10 uncu maddesi gereğince “Birden fazla baro kurulan illerde hal hakem heyetlerine üye görevlendirilmesi, baroların eşit ve dönüşümlü temsili esas alınarak yapılır. Görevlendirmeye ilişkin usul ve esaslar Türkiye Barolar Birliği tarafından hazırlanan yönetmelikte gösterilir.” 11/3/2010 tarihli ve 5957 sayılı Sebze ve Meyveler ile Yeterli Arz ve Talep Derinliği Bulunan Diğer Malların Ticaretinin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasına yukarıdaki cümleler eklenmiştir.
  28. 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 66 ncı maddesi gereğince Birden fazla baro kurulan illerde il ve ilçe tüketici hakem heyetlerine üye görevlendirilmesi, baroların eşit ve dönüşümlü temsili esas alınarak yapılır. Görevlendirmeye ilişkin usul ve esaslar Türkiye Barolar Birliği tarafından hazırlanan yönetmelikte gösterilir.” 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 66 ncı maddesinin ikinci fıkrasına yukarıdaki cümleler eklenmiştir.
  29. Bu Kanun 31186 sayılı Resmi Gazete’de yayınlandığı 15 Temmuz 2020 Çarşamba günü yürürlüğe girmiş olup bu kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.